dinsdag 4 juli 2017

Het regent, het regent........

Het weer knapt gelukkig weer een beetje op, maar vorige week was het toch echt een beetje hondenweer! 
Heerlijk voor de planten en ook de boeren waren er blij mee, maar de poppen moesten binnen blijven en waren daarom minder blij. 

Het was natuurlijk wel heel goed weer om achter de naaimachine te kruipen. Ik combineerde het één met het ander en maakte voor de pop een heuse regenjas,compleet met zuidwester. 
Ik koos hiervoor waterafstotende stof in een vrolijk kleurtje. Het leek wel of de zon weer ging schijnen toen ik hiermee bezig was! 





Ik hoop dat we dit setje van de zomer niet ál te veel nodig zullen hebben, maar je weet het nooit in ons kleine kikkerlandje! 
De poppen hopen stiekem dat het weer gaat regenen, dan kunnen ze het jasje en het hoedje weer dragen.... 😃😃


9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Al hoop ik ook juist dat je poppen dat voorlopig even niet nodig hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Jannie, wat een leuk idee, echt schatig:)
    Ik snap dat de poppen naar een buitje snakken, zo'n leuke jas met bijpassende hoed, die wil je wel elke dag aan ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het setje geweldig en niet alleen voor de poppen. Zou het zelf zo aantrekken. Ik hou van vrolijke patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik zo'n prachtig regensetje zou hebben zou ik ook wel willen dat het de hele zomer regende ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijk setje, laat de regen maar komen! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongelooflijk hoe handig jij bent Jannie met het maken van de kleertjes, telkens weer verzin je iets nieuws! Superleuke regenjasjes, ze kunnen ertegen nu!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel lief dat regensetje, en zo vrolijk rood met witte stippen.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje! Echt een aanwinst voor de poppengarderobekast! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie