dinsdag 5 september 2017

Ruitjes.

Zo langzamerhand ga je toch aan winterkleertjes denken voor de poppen. Tussen mijn lapjes vond ik een hele mooie ruit, zwart met wit en rood. Ik twijfelde er aan: zou ik het durven? Hier poppenkleertjes van maken? Zo ja, voor wie dan? Voor de jongenspop of voor de meisjespop?

Ik bleef twijfelen. Gelukkig kwam Tim, het vriendje van Isabel,  langs.
Die wist raad. Hij kwam met het idee om een broek van de ruitjesstof te maken en van rode fleece stof een ruime trui. "En als het kan ook nog een pet, Jannie. Dan kan ik er straks mee gaan schaatsen!"
Grote plannen van Tim dus.

Inmiddels ben ik er aan begonnen, en ik krijg er nu zelf ook een beetje een beeld van.

Kijken jullie maar eens mee, en zeg eerlijk wat je ervan vindt. Kan het of kan het niet?


Tim is in ieder geval nog steeds enthousiast.

Hij kwam zelfs met een tweede ideetje. "Misschien kun je ook iets voor Isabel maken van deze ruitjesstof. Een plooirokje lijkt me wel mooi, met een rode bolero en een wit topje eronder. Dan kunnen we het tegelijk dragen, en ziet iedereen dat we de beste vriendjes zijn."

Wordt vervolgd......

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat ziet er heel goed uit! Succes ermee!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schotse rok? met zo'n grote speld?
    Uw kleertjes zien er altijd zo mooi gemaakt uit!
    gr.frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit wordt beslist een mooie winterse combinatie ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt wel goed. Ik ben benieuwd. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoor het al, ook bij jou weten de poppen wat ze willen :) Ik moet wel eerlijk zeggen, ze hebben er vaak een goede kijk op, dat zie je wel bij Tim :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie